Salta al contingut principal

Demostració de reposteria





El mes de desembre com ja sabeu de tots els anys, és un mes molt actiu per a l’associació. Aquest any hem començat amb una demostració de reposteria que ens ha ofert Maria Cinta de La Manjoia.

Ha estat, una tarde molt distreta, molt variada en quan a productes i molt dolceta... perquè després de gaudir d'alguns dels seus coneixements com a pastissera hem pogut degustar els resultats.

A continuació us relacionem els ingredients d’algunes de les demostracions, les que vau estar presents potser ja els teniu, però per si de cas alguna no s’ho va anotar, aquí els teniu i, per a les que no vau poder assistir, a lo millor també us poden interessar.

Abans d'acabar hem sortejat tres lots de pastes de te i tres lots també de bombons.

Enhorabona a les afortunades!!




Tartaletes farcides amb crema pastissera

Les tarteletes estan fetes en la mateixa pasta dels pastissets.
Omplir-les amb la crema pastissera i adornar per damunt amb fruits secs.

Crema pastissera
1/2 l. de llet
100 gr. de sucre
40 gr. de midó
 3 rovells d'ou
Si li afegim xocolata o una altra cosa obtindrem una crema d'això.

Tiramisú
5 fulles de gelatina
300 gr. de nata
300  gr. de mascarpone
150 gr. de sucre
4 ous
250 ml. de cafè amb un xorret de licor "Amaretto" (opcional)
Cacau en pols de a decorar

Bescuit del tiramisú en lloc de melindros
3 ous
100 gr. de farina
100 gr. sucre
Les clares muntades a punt de neu, s'afegeix el sucre i la farina tamizada i després ja, al final els rovells.

Cheesecake
300 gr. de nata
300 gr. de formatge Filadelfia
199 gr. de sucre
 4 ous
 5 fulles de gelatina neutra.

El bescuit del Cheesecake és el mateix que el del tiramisú, però banyant-lo amb l'almívar següent.

Almívar
500 gr. de sucre
400 gr. d'aigua
100 gr. de licor al gust.


També hem tingut l’ocasió de conèixer a un bon cuiner el qual ens ha mostrat la següent recepta:

Pollastre al Roquefort 

Pollastre filetejat finet
(Rostir el pollastre a la planxa)
Amanida

Crema Roquefort
250 ml. de crema de llet.
100 gr. de Roquefort
50 gr. de margarina
 3 cullerades de vi negre
3 cullerades de vi rosat

Ceba caramel·litzada
300 gr. de ceba
40 gr. de sucre
20 gr. de sal
1 xupito de soja
1 xupito de vi ranci
3 cullerades d'oli d'oliva




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Parc de la Manjoia

Els anys passen de pressa i sense adonar-nos ja hem arribat de nou a les vacances de Pasqua i amb elles al parc de la man joia , que com tots els anys col·laborem amb l'ajuntament . Aquest any hem fet unes bossetes que han tingut molta acceptació , i ens ha tocat treballar molt , per la gran quantitat de nens que han passat per el nostre taller , a més d'ensenyar com havien de tallar i dibuixar la butxaquet a de la bosseta , hem ensenyat als nens a cosir botons i la veritat és que havia molts d'ells qu e tenien molta traça . Han estat 5 dies molt intensos però a valgut la pena , treballar amb nens sempre et recom p ensa . Donem les gràcies a totes les sòcies que amb la seva col ·laboració han fet possible aquesta acividad i esperem poder repetir l'any que ve . LA JUNTA

Manjoies

Ja tenim aquí les festes de setmana Santa i amb elles els típics dolços del nostre poble la manjoia, per aquest motiu ahir ens vam reunir al local de la nostra associació i unes sòcies molt manyoses ens van ensenyar a fer la típica manjoia I després encara ens van quedar ganes per fer  pastissets. Vam tenir una tarda molt atrafegada però a la vegada divertida, ja que després ens vam asseure totes juntes per provar com havien sortit les manjoies i els pastissets, i per cert estava tot boníssim. Esperem poder reunir-nos un altre dia i repetir l'experiència, agraïm la vostra col·laboració i asistenci a.                                                                          LA JUNTA

Artesanía de la Cera

Aquesta tarda al Nostre local la Sra. Teresa   Pallares  ens ha fet una xerrada sobre . Les abelles que són els  pol·linitzadors  més  importants de les plantes amb    flor,   a més de produir la mel i la cera . Aquesta última té molts usos tradicionals , entre ells l'artesania de la cera , ens ha ensenyat com podíem manipular aquest material i hem pogut fer les clàssiques espelmes fonent la cera verge i altres amb cera freda a més de múltiples figures decoratives . Hem passat una tarda molt entretinguda i   hem après que fer una espelma que no és tan difícil com sembla , esperem poder tornar a comptar amb elles en una altra    ocasió. Donem les gràcies a totes les sòcies per la seva assistència ja que sense   vosaltres  no seria possible realitzar aquestes xerrades . LA JUNTA