El passat dia 6 al nostre local, el farmacèutic Sr. Lluís Escudé ens va fer una xerrada sobre la diabetis, ens va explicar que la dia
betis és una patologia en la qual hi ha una deficiència d'insulina (hormona que es genera en el pàncrees) o d'una insensibilitat a la mateixa. La insulina es produeixen a les cèl.lules de l'illot del pàncrees i és normalment responsable de controlar les concentracions en la sang del combustible principal del cos, la glucosa.
La insulina fa això, prevenint la producció de la glucosa pel fetge, i assegurant-se que aquesta no s'emmagatzema de forma incorrecta i excessiva en el cos.
La dieta del diabètic ha de constar de proteïnes, greixos, hidrats de carboni, vitamines i minerals. Tots ells són nutrients que el cos necessita, però el diabètic en particular, ha de ser conscient que el seu organisme requereix el major equilibri possible en la consumició d'aquests,tenint en compte que s'han de prendre aliments diaris dels sis grups i s'ha de mantenir una dosificació adequada de cada un d'ells per evitar hiperglucèmies i hipoglucèmies
El següent l'ajudarà a aconseguir nivells saludables de sucre (glucosa) en la sang:
Menjar menys greixos
Limitar el consum de l'alcohol
Utilitza menys sal
Limitar el consum de l'alcohol
Utilitza menys sal
Fer activitat física (exercici i altres activitats físiques)
Prendre medicines per a la diabetis (si les necessita)
Mantenir nivells saludables de sucre en
Prendre medicines per a la diabetis (si les necessita)
Mantenir nivells saludables de sucre en
la sang pot contribuir a prevenir problemes de salut.
Va ser una xerrada molt interessant donat la importància del tema i de com ens va explicar els problemes que pot causar aquesta malaltia i els remeis per combatre el millor possible aquest trastorn que pateixen moltes persones i que tots en un moment de la nostra vida estem exposats a que ens apareguiDonem les gràcies a totes les nostres sòcies per la seva assistència i pel suport que ens demostren.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada