Hàbits i Metabolisme




El passat dijous, Sara Palau ens va dedicar una xerrada molt interessant sobre els hàbits de conducta i la seva repercussió al metabolisme. La nombrosa assistència a l'acte ens demostra el gran interès que tenen aquests temes en la població on cada vegada hi ha més gent que es preocupa per la seua salut i està disposada a cuidar-se.

Segur que en més d’una ocasió hem sentit parlar o hem usat el terme metabolisme sense saber en veritat de què es tracta. En general, se'l sol associar a l'obesitat i se’l culpa per no poder baixar aquests quilos de més, encara que no sigui exactament així. 

Per això quan vam parlar amb Sara i ens va proposar aquest tema vam pensar que podia ser un assumpte atractiu per a tothom. 

Sara ens va explicar de què es tracta, com funciona i quins són els problemes metabòlics que pot tenir una persona en relació als hàbits que també agafem al moment de menjar.

Va començar definit el metabolisme com el conjunt de processos físics i químics de qualsevol ésser viu, que converteixen als nutrients dels aliments en l'energia necessària perquè el cos compleixi amb totes les seves funcions vitals, com respirar, fer la digestió, fer circular la sang, mantenir la temperatura corporal i eliminar els residus.

Una altra funció fonamental és distribuir l'energia per tot el cos perquè tot funcioni correctament. La seva activació, és a dir, cremar més o menys calories depèn de l’exercici i l’alimentació, per això és tan important tenir uns bons hàbits.

Ens va dir que avui coneixen quines conductes fan que es disparin les alarmes en el metabolisme, fent que persones completament sanes, acabin patint sobrepès o obesitat. I persones, en què l'autoestima depèn d'una bàscula de bany, sofreixin anorèxia o bulímia.

També ens va comentar que estar prim/a no és garantia d'estar sa. I que s’han resolt les claus per detectar si som uns prims gords i com deixar de ser-ho. Persones amb un pes “aparentment saludable” però amb els mateixos problemes que una persona obesa, hipertensió, colesterol, alt percentatge de greix i poca musculatura.

Així mateix va donar molta importància a fugir de les dietes miracle i de l'efecte “yo-yo”. No és bona idea aprimar-se ràpid o fer-ho amb un pla molt restrictiu. Solen tenir, un efecte rebot i es recupera el pes perdut de seguida.



Gràcies a Sara per haver-nos ofert aquesta conversa i gràcies també a tots els assistents. Esperem que hagi estat del vostre interès i us hagi pogut resoldre alguns dubtes.

Si de forma personal necessiteu els seus serveis o simplement us voleu informar dels quals, poseu-vos en contacte.
Sara Palau
Licenciada en Psicología, Master en Psicoterapias, Psicología Energética EFT Tapping.

659452164
terapiasamedida.com

Comentaris

Entrades populars