Salta al contingut principal

Dona Senienca 2016








En les festes majors del present 2016 celebrem com cada any el dia de la Dona, fent homenatge a una dona del poble, en aquest cas la Sra. Mª Pilar Ballester Ferreres, coneguda també com a Marutxi.

La Sra. Marutxi va nàixer a La Sénia, al carrer Sant Miquel. És la menuda de quatre germans (dos xics i dos xiques), desgraciadament la seva germana va morir dos anys abans de nàixer ella.

Va viure la seva infància com la major part de xiquetes d’aquella època, jugant al carrer, anant a berenar a les fonts del riu, anant a banyar-se a la peixera, a on com la majoria de seniencs i senienques, va aprendre a nedar.

A l’acabar la seva escolaritat es va preparar per fer batxillerat presentant-se a exàmens lliures a l'institut de Tortosa. Despès va estudiar magisteri a Barcelona. En acabar, va tornar al poble i va treballar a l’acadèmia Alba o de Barreda, lloc on ella havia estudiat també, abans de sortir fora.

Al cap d’uns anys va muntar el parvulari i escola bressol Bambi. En aquell moment va resultar ser un projecte innovador que va ajudar, a moltes famílies per a poder conciliar la seva funció com a pares amb el seu treball fora de casa.

Uns anys després va fer oposicions per entrar com a funcionària en l’ensenyament públic. Ha estat mestra en educació infantil i primària a l’escola de La Sénia fins fa dos anys que es va jubilar.

De forma paral·lela a la seva professió ha col·laborat sempre en diverses entitats locals.  S’ha dedicat també a la política, primer donant, suport a Víctor (el seu home) i ja, quan els seus fills (Neus i Pau) es van fer grans, de forma més directa, va dedicar part del seu temps a l’Ajuntament, primer com a regidora, havent-se presentat de cap de llista a les municipals de l’any 2007. D’aquella etapa d’entre molts projectes conjunts, es podrien destacar la fira d’artesania i el centre de negocis.

En una segona legislatura, aconsegueix ser, la primera alcaldessa de La Sénia, Marutxi diu que lamenta no haver aconseguit un govern majoritari, a pesar d'haver-ho intentat vàries vegades, però està molt satisfeta de la col·laboració que van aconseguir amb els altres grups i el respecte mutu que es van tenir a la sala de plens. A pesar de tot van tirar endavant només quatre regidors en anys molt difícils i creu que el poble va fer una valoració positiva, la prova està en els resultats posteriors. Durant aquest període podem destacar la construcció de la piscina coberta, l’asfalt dels carrers i el tanatori.




Aquest és el missatge que Marutxi ens va deixar a totes les dones, abans d’acabar el seu discurs;
No penseu mai que sou inferiors a ningú, que podeu aconseguir tot allò que vós proposeu i que sempre podreu arribar allà on vatres vulgueu arribar. Perquè les dones tenim la qualitat d'estar a molts llocs a la vegada, de ser de filles, mares, de treballar fora de casa, de compartir amb la parella, de cuinar mentre ajudem a fer deures, de fer esport mentre pensem que farem pa sopar, de donar dos voltes a una rotonda en lo cotxe perquè xerràvem amb les amigues, de cosir mentre mirem la tele, i en mig de tot això encara podem somiar en un món millor”.

Moltes felicitats Marutxi!! per tot el que has aconseguit.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ACTIVITATS PER EL TRIMESTRE

Hola sòcies. Passem a informar de totes les activiats que tenim previstes per el trimestre que entrarem, esperem les trobeu interessants. El dia 19 d'Abril a les 3 de la tarde al nostre local, el Sr. Lluis Escudé Farmacèutic, ens oferirà una bona i necessària informació sobre " El bon us dels medicaments". El dia 3 de Maig a les 3 de la tarde, al nostre local, any darrere any, podem gaudir d'una gran escriptora de les nostres terres, la Sr. Francesca Aliern que ens farà una exposició de la seva darrera novel-la. Espero una gran assistència, cal fer cultura. Ja s'acosta la fira gastronòmica que com totes sabeu hi participem en la gran trobada de puntaires. Continuarem fent l'exposició dels tallers que funcionen, enguany cal fer menció de les novetats del " Patchwork". Podeu veure treballs molt vistosos. Demanem la col-laboració de totes les sòcies que estiguin disposades a participar. El 18 de Maig a les 3 de la tarde al nostre local la Farmàcia de...
Les dones senienques us desitgem unes molt bones festes nadalenques!!

Parc de la Manjoia

Els anys passen de pressa i sense adonar-nos ja hem arribat de nou a les vacances de Pasqua i amb elles al parc de la man joia , que com tots els anys col·laborem amb l'ajuntament . Aquest any hem fet unes bossetes que han tingut molta acceptació , i ens ha tocat treballar molt , per la gran quantitat de nens que han passat per el nostre taller , a més d'ensenyar com havien de tallar i dibuixar la butxaquet a de la bosseta , hem ensenyat als nens a cosir botons i la veritat és que havia molts d'ells qu e tenien molta traça . Han estat 5 dies molt intensos però a valgut la pena , treballar amb nens sempre et recom p ensa . Donem les gràcies a totes les sòcies que amb la seva col ·laboració han fet possible aquesta acividad i esperem poder repetir l'any que ve . LA JUNTA